enie.nl start zondag 1 mei met een landelijke TV-campagne. De zonne-energie leverancier hoopt consumenten te overtuigen van de kracht van zonne-energie én bewustwording te creëren dat de energietransitie deels door de consument zelf gerealiseerd kan worden.

Met de stijgende energieprijzen zoekt de Nederlandse consument massaal naar alternatieven voor gas en elektriciteit. Volgens Milan van der Meulen, mede-oprichter van enie.nl, kan men zelf het heft in eigen handen nemen om het anders te doen: “De huidige maatschappelijke discussie gaat alleen maar over de stijging van energieprijzen en over de afhankelijkheid van traditionele energiebronnen. We wachten op nieuwe maatregelen van bovenaf, maar vergeten tegelijkertijd dat we ook zelf iets kunnen doen. Met deze TV-campagne hopen we zoveel mogelijk mensen te overtuigen van de kracht van zonne-energie. Je gaat flink besparen, hebt geen last meer van schommelende stroomprijzen en helpt met het verduurzamen. Je kunt zelfs zonder investering overstappen op zonne-energie en direct besparen.”

 

Reclame te zien op NPO en RTL

De campagne zal voornamelijk te zien zijn op de NPO en RTL. De commercial is hierboven al te bekijken.

Enie.nl

Enie.nl werd in 2013 opgericht door de broers Patrick en Milan van der Meulen. Zij deden dit met één doel: zonne-energie voor iedereen beschikbaar maken. Inmiddels is enie.nl uitgegroeid tot een van de koplopers in de Nederlandse zonne-energiemarkt. Het bedrijf is actief in de Vlaamse en Zuid-Afrikaanse markt. Ook hebben zowel Shell Ventures als pensioenfonds ABP geïnvesteerd in enie.nl, dat overigens een gecertificeerd B-Corp. is.
Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Heeft u vragen naar aanleiding van dit bericht of heeft u interesse in een interview met Milan of Patrick van der Meulen? Neem dan contact op met Casper van Diemen via www.continews.nl/contact.

Over Enie.nl

Enie.nl is in 2013 opgericht door de broers Patrick en Milan van der Meulen. Het is een impact gedreven organisatie met maar één doel: van zonne-energie de grootste energiebron maken. Enie.nl is actief op de particuliere en zakelijke markt. Sinds haar oprichting is het bedrijf uitgegroeid tot een van de koplopers in de Nederlandse zonne-energiemarkt. Al 20.000 klanten zijn via enie.nl overgestapt op hoogwaardige en betaalbare zonne-energie door zonnepanelen te kopen of te huren. Naast Nederland is Enie.nl ook actief in Vlaanderen en de Zuid-Afrikaanse markt, en is het door MT/Sprout uitgeroepen tot Top50 Challenger. Het Financieel Dagblad benoemde het bedrijf als een van de snelst groeiende organisaties in Nederland. Verder werd de hoge mate van digitalisering van het bedrijf onderstreept door de ranking in de Deloitte Technology Fast50 en werd de mate van duurzame bedrijfsvoering als B Corp beloond met een hoge impact score. Onlangs investeerden Shell Ventures en pensioenfonds ABP in het bedrijf.